اولیا تأکید کرد:

نوسازی ناوگان هوایی کشور مشروط به حضور بخش خصوصی

عضو کمیسیون عمران مجلس، حضور بخش خصوصی در صنعت هوایی کشور را برای نوسازی ناوگان هوایی کشور ضروری خواند و گفت: با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و منطقی شدن قیمت بلیط هواپیما بخش خصوصی برای حضور در صنعت هوایی کشور راغب خواهد شد.


"علی‌اکبر اولیا"  گفت: متأسفانه صنعت هواپیمایی کشور زیر فشار تحریم‌های بین‌المللی در طول سال‌های گذشته فرسوده و کهنه شده است.


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برون‌رفت از وضعیت کنونی و نوسازی ناوگان هوایی کشور سیاست‌هایی در برنامه پنجم توسعه تدوین شده است.


وی با بیان این‌که برای توسعه و تجهیز ناوگان هوایی کشور چاره‌ای جز خصوصی‌سازی این صنعت نداریم، گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و فراهم کردن شرایط برای حضور فعالانه بخش خصوصی در این عرصه تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی است.


اولیا تآکید کرد: حضور بخش خصوصی در صنعت هوایی کشور از شدت تأثیر تحریم‌های بین‌المللی می‌کاهد و تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی کشور با فعالیت این بخش امکان‌پذیر خواهد شد.


وی با تأکید بر منطقی کردن قیمت بلیط هواپیما تصریح کرد: متأسفانه دولت با جلوگیری از افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند سال گذشته رغبت بخش خصوصی برای حضور در این حوزه را از بین برد.


نماینده مردم یزد در مجلس هشتم افزود: با منطقی کردن قیمت بلیط هواپیما و اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی و اعتماد به این بخش، وضعیت کنونی به سرعت متحول می‌شود.


اولیا با تأکید بر اهمیت اجرای قوانین ومقرارت ایمنی پرواز تأکید کرد: دولت باید برای اجرای دقیق و منظم این قوانین تلاش کند تا ضریب ایمنی پرواز در کشور افزایش یافته و شاهد کم‌ترین حوادث در ناوگان هوایی کشور باشیم.


عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: حضور بخش خصوصی در صنعت هوایی کشور و کمک دولت به این بخش و ارائه تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی نوسازی ناوگان هوایی کشور را در چند سال آینده به همراه خواهد داشت.

خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا